Zakończyło się postępowanie w sprawie, która wywołała mój tekst i dość burzliwą dyskusję TUTAJ. Wygrał wydawca dziennika Fakt.
Nie komentuje tego, bo przyznam szczerze, że sam nie wiem co napisać. Zastanawiam się, czy to na serio, czy też Fakt chce sprawdzić, czy zamówienie bolesławieckiego starostwa jest możliwe do realizacji.
@kminek
Pan Dariusz Kwaśniewski wyraźnie napisał na Bolec.Info, że strategia promocji jest przygotowana od dawna. Napisał też, że wniosek aplikacyjny będzie przygotowywać firma z Wrocławia, bo to też już zostało ustalone.
Pytanie raczej o zasadność weryfikacji cen na promocję. Bo firma X mogła ustalić wyższe stawki, nie mając na rynku takiej siły przebicia jak Axel Springer chociażby. Cenniki są bardzo elastyczne.
@Agnieszko! – być może się mylę, ale wydajesz się być zorientowana. Czy możesz odpowiedzieć na pytanie z mojego postu z 13:58? Albo przynajmniej przybliżyć kontekst spraw?
Tak jak wspomniałem w pierwszym komentarzu w artykule Konkurs na cud (https://bobrzanie.pl/blog/2009/10/30/letowski/konkurs-na-cud) wygrała firma która zna się na rzeczy, co było oczywiste.
Napisałbym jeszcze kilka słów, ale generalnie komentarze w artykule dotyczącym tej sprawy na bolec.info (http://www.bolec.info/index.php?op=informacje&news=4082&strona=2) są w pełni wystarczające. Zwłaszcza Lupi pomyślał rozsądnie.
Swoją drogą to fajnie tak AS dostanie 976 zł za to, że powie jak wydać 1,5mln zł, gdzie sporo z tych pieniędzy wydanych będzie na zlecenia w firmie AS.
Trzymając się jednak tematu, to na prawdę cieszy mnie, że taka akcja zostanie przeprowadzona. Moim zdaniem to na tym należy się skupić, bo ma to na celu ożywienie sytuacji gospodarczej i cel doprawdy jest szczytny. Trzymam kciuki za profesjonalizm i skuteczność całej akcji.
Myślę, że z tym Twoim kajaniem, to tak nie do końca… Jeśli popatrzymy na rozbieżność cen za wykonanie tego samego działania, to starostwo powinno Ci podziękować. Bo kto wie, czy rozpromowanie tej sprawy nie przyczyniło się do zwiększenia liczby aplikujących oferentów.
A cel sam w sobie był szczytny – nie marnotrawić wspólnej kasy, wydatkować ją mądrze i zlikwidować potencjalny nepotyzm. Nawet jeśli nie w 100%, to został on osiągnięty. Bernard, myślę, że wykazałeś się odpowiedzialnością obywatelską, jak górnolotnie by to nie zabrzmiało.
Co do meritum sprawy,
Axel Springer Polska nie robi sobie jaj ani prowokacji dziennikarskiej.
Sprawdziłem,
szczegóły jutro prawdopodobnie w zestawie z moim kajaniem się : )
@ cysta_prawda,
witaj i ty
@ Rudy,
witam na bobrzanie.pl
Miasto może dochodzić zrealizowania zamówienia przed sądem i to na warunkach określonych w ofercie. Niedawno byl pierwszy wyrok w takiej sprawie w Polsce:
http://www.rp.pl/artykul/159842,376488_Orzeczenie_sadu_moze_zastapic_umowe_miedzy_stronami.html
Coś mi się wydaje, że będziemy mieli artykulik w Fakcie na ten temat. A oferta Axela to zwykła prowokacja. Jeśli tak się stanie to promocja powiatu za free w gazecie ogólnopolskiej murowana. Możo o to chodziło? :-)
polecam tekst http://www.bolec.info/index.php?op=informacje&news=4082&strona=2 nick Zorientowany
Ohh fuckt! Niezły rozstrzał cenowy…
Nie jestem aż tak dobrze zorientowan – więc liczę na wsparcie Państwa. Jeśli np. Axel opracuje plan promocji – która będzie polegała na umieszczaniu całostronicowych ogłoszeń w ogólnopolskiej i wschodnioniemieckiej prasie, a Fundacja Taka-czy-siaka miała by koncepcję na spoty TV i loty sterowcami reklamowymi, natomiast firma B. Grażyny C. chciała by promować bory poprzez tatuowanie słoni – to jak to się będzie miało do Studium Wykonalności oraz do wniosku aplikacyjnego – dla którego te plany promocji mają być wykonane? Czy są jakieś normatywy w kwestii tego jak ma wyglądać PLAN PROMOCJI?
Benek, nie wiem jak teraz, ale kiedyś jak siedziałem w zamówieniach (jakieś 2 lata temu) to niezrealizowanie wiązało się także z możliwością zablokowania startów w kolejnych przetargach.
Ale teraz mnie ciekawi jak będzie wyglądać takowa koncepcja i jak zostanie ocenione jej prawidłowe, lub nie wykonanie.
Tosz to usługa… przypomina mi się teraz słynna usługa montażu wanny pewnego Pana na stołku :-) Jemu się wykonanie usługi nie podobało – natomiast wykonawcy i owszem :-)
Wprowadzając zaprezentowane przez Bernarda dane do wersji beta aplikacji Zecharja 1.3 wynika nam, że przetarg powinna wygrać Fundacja „Bory Dolnośląskie”, która przez osoby ze swego zarządu łączy się z radą nadzorczą firmy Integer, która poprzez zamek łączy się z borami.
Niezrealizowanie zamówienia to koszt 10% kwoty, czyli 97,60 zł : )
Dla ścisłości – bo wyczuwam tendencyjność: Axel Springer to jeden z największych na świecie koncernów wydawniczych. W Polsce – poza dziennikiem „Fakt” wydaje również Przegląd Sportowy – największy krajowy dziennik o tej tematyce, a także m.in. prestiżowe tygodniki opinii: Newsweek i Forbes. Do niedawna wydawał również dziennik „Dziennik”. Fakt natomiast jest największą polską gazetą codzienną.
Nie wykluczone, że ktoś z AS – chciał sprawdzić – jak działa w BC prawo o zamówieniach publicznych – w tym tzw. kryterium zapytania o cenę. Zobaczymy jak teraz za tysiaka opracują projekt.
Z drugiej strony – jak już płacić pieniądze za nic – to przynajmniej żadne pieniądze :)))))