Przemek Filipowicz znalazł się w finale konkursu Papaya Young Director. To konkurs dla początkujących reżyserów, którzy marzą o karierze w filmie i reklamie. W tegorocznej edycji wystartowało 1076 osób, obecność w finałowej dwudziestce to wielki sukces.
– Wziąłem udział w tym konkursie, bo jest bardzo prestiżowy w świecie filmowo – reklamowym, startowałem w dwóch poprzednich edycjach, ale udalo się dopiero teraz – mówi Przemek. – To najważniejszy konkurs dla młodych reżyserów reklamy.
Konkurs polega na napisaniu eksplikacji reżyserskiej (czyli koncepcji filmu) na podstawie briefu przygotowanego przez Team PYD oraz, po akceptacji koncepcji i wejściu do finału, na wyreżyserowaniu filmu reklamowego. Autorzy wybranych 20 eksplikacji reżyserskich po podpisaniu umów realizują filmy na podstawie swoich pomysłów. Podczas realizacji finałowych produkcji twórcy otrzymują pieniądze w kwocie 8000 złotych brutto, wsparcie produkcyjne oraz kontakty do firm partnerskich konkursu. Realizację filmów poprzedzają praktyczne warsztaty dla finalistów.
Przemek zrealizował film „Huawei – Czerwona Chustka”, który możecie obejrzeć powyżej.
Tutaj możecie zobaczyć zdjęcia z realizacji filmu:
Przemek pochodzi z Bolesławca i tutaj zaczynał swoją przygodę z filmem realizując m.in dokument „Pan Chlebek”, czy filmy fabularne. Skończył reżyserię na Wydziale Radia Telewizji Uniwersytetu Śląskiego (jego dyplomowy film „Pies” był realizowany w okolicach Bolesławca) i filmoznawstwo na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Obecnie mieszka w Krakowie i prowadzi tam własną firmę zajmując się przede wszystkim montażem.
TUTAJ możecie przeczytać wywiad z Przemkiem z 2011 roku szerzej prezentujący jego dorobek.