Bogusław Szeffs, dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Bolesławcu, „nie spełnia wymogów” by zarządzać tą placówką. Takie stwierdzenie to skutek kontroli z Urzędu Wojewódzkiego. Wojewoda może orzec o czasowym lub stałym cofnięciu zezwolenia na prowadzenie placówki.
Oto nieprawidłowości stwierdzone podczas kontroli dokonanej w maju 2013 roku:
A oto zalecenie pokontrolne:
O problemie zatrudnienia Szeffsa do zarządzania Domem Pomocy Społecznej w Bolesławcu pisaliśmy na bobrzanach TUTAJ. Już w grudniu 2011 roku informowaliśmy: „Z podanych na stronie UM informacji wynika, że Pan Bogusław Szeffs nie posiada trzyletniego stażu pracy w pomocy społecznej, a ustawa o pomocy społecznej nie przewiduje w ogóle formuły kierowania tego typu instytucją w formie „pełniący obowiązki” dyrektora. Zatem pan Szeffs, choć wystartował w konkursie, nie mógł go wygrać z powodu braków kwalifikacji określonych w ustawie o pomocy społecznej. Nie przeszkadzało to jednak w tym, aby powierzyć mu kierowanie tą placówką jako „p.o.”
Być może chodziło o to, aby pan Szeffs jako pełniący obowiązki nabrał wymaganego przez prawo doświadczenia jako pełniący obowiązki, aby potem można było zrobić go pełnoprawnym dyrektorem. Po roku został jednak dyrektorem w drugim konkursie.
– Z naszego punktu widzenia spełniam wymagania – mówi dyrektor Szeffs. – Ja uważam że posiadam wymagany staż, Urząd Wojewódzki twierdzi, że nie.
Dyrektor Szeffs do swojego stażu pracy w pomocy społecznej zalicza 6 lat pracy orzecznika w Samorządowym Kolegium Odwoławczym w Jeleniej Górze, gdzie zajmował się m.in. sprawami pomocy społecznej. Dziś do tych sześciu lat dolicza dwa lata stażu pracy w DPS-ie w Bolesławcu. Za jakiś czas spełni wymogi Urzędu Wojewódzkiego nawet bez zaliczania czasu pracy dla SKO.
Wydział Polityki Społecznej informuje:
Pod pojęciem „staż pracy w pomocy społecznej” należy rozumieć okres zatrudnienia w pomocy społecznej. Powyższe oznacza, że świadczenie pracy w pomocy społecznej ma miejsce w przypadku osób zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej, bądź w organizacjach pozarządowych realizujących zadania z zakresu pomocy społecznej czy też pracujących w wydziale polityki społecznej urzędu wojewódzkiego. W przepisie definicyjnym art. 6 pkt 5 ustawy o pomocy społecznej ustawodawca wskazał, że do jednostek tych zalicza się: regionalny ośrodek polityki społecznej, powiatowe centrum pomocy rodzinie, ośrodek pomocy społecznej, dom pomocy społecznej, placówkę specjalistycznego poradnictwa, w tym rodzinnego, ośrodek wsparcia i ośrodek interwencji kryzysowej. Wobec powyższego wskazane przez Dyrektora Jednostki miejsca pracy nie mogą być uznane za staż pracy w pomocy społecznej, o którym mowa w art. 122 ust. 1 ustawy o pomocy społecznej.
16 września 2013 r. Wydział Polityki Społecznej Urzędu Wojewódzkiego ponownie zobowiązał prezydenta miasta do uregulowania sprawy. Jeśli stanowisko władz miasta pozostanie niezmienne, wojewoda może orzec o czasowym lub stałym cofnięciu zezwolenia na prowadzenie placówki. Niezrealizowanie zaleceń wojewody może także skutkować karą pieniężną w wysokości od 200 do 6 000 złotych.