Paź 23, 2010
1638 Wyświetleń
0 0

Odkłamałem dzisiaj trochę historii miasta…

Napisany przez

65 lat pokutowała w większości publikacji na temat miasta nieprawdziwa data śmierci pierwszego burmistrza Bolesławca – Bolesława Kubika. Przykładem może być choćby strona poświęcona patronom ulic miejskich, w serwisie internetowym jednej ze szkół, czy cytowany już przeze mnie, nie tak dawno – artykuł w jednej z lokalnych darmówek. Do dziś błędną datę i przyczynę śmierci Kubika powielała Wikipedia – w tekście o Bolesławcu, jak i o nim samym (artykuły czekają jeszcze na weryfikację).  Dziś w końcu, wprowadziłem korekty do obydwu wpisów – wraz z odwołaniem się do materiałów źródłowych.

Bolesław Kubik zmarł 22 lipca 1945 roku w wyniku obrażeń odniesionych po wybuchu miny we wsi Tillendorf (Bolesławice). Nie jest prawdą, że zginął 21 lipca.

    http://www.broniszewski.pl/

    מנא ,מנא, תקל, ופרסין

    Komentarze do Odkłamałem dzisiaj trochę historii miasta…

    • Pingback: O członkach | bobrzanie.pl - internetowy nietabloid

    • bruner, wikipedia powoluje sie na prace naukowcow, jesli chodzi o historie to w ipn-ie milelismy i mamy duzo ukrainskich nacjonalistow i volksdeutscherofili, naleza do nich miedzy innymi motyka, szwagrzyk, bednarek. oni maja dostep do wszystkich zrodel, ciemny lud nie. dlatego moga tworzyc historie taka jaka im pasuje. rozgrzeszyli juz wszystkich bandziorow a polakow zdegradowali. po drugie ipn rozlicza sie z prl-em wciagajac w to lata demokracji 1944-1947. kiedy kubik przyjechal do boleslawca to miasto mialo juz ta nazwe z dodatkiem slaski.
      smierc kubika wikipedia podwaza jakoby to miala byc sprawa niemcow, oficer wojskowy odpowiadajacy za bezpieczenstowo kubika zaliczyl piec dni po jego smierci nagane za “Za niezrozumiane wykonywanie obowiązków służbowych ”
      rowniez nasi boleslawieccy historycy popelnili bledy piszac historie miasta nie pomine tu ks. raczki, czyzewskiego, olczaka, abramowicza, kowalskiego i kilku innych. olczak pisze rowniez w swojej ksiazce, ze pierwsza siedziba ub byl nieistniejacy juz budynek na asnyka, tam gdzie byl ostatni hotel piast, na zbrodnie florka na polakach ipn nie przedstawil zadnych dowodow. kto zabil w rynku kontrolera z wroclawia, ktory sobie popil w starym hotelu piast w 1945 roku rowniez nie wiadomo. w miescie nie brakowalo rowniez zdegenerowanych wojna polakow, mordercow, abramowicz opisywal, ze wrzucili kilku ruskich do studni ale na to wszystko brak dowodow. dlatego kraza mity wpspierane przez ipn i czolowych histerykow.

      fobiak 24/10/2010 12:31 Odpowiedz
    • bravo

      Bernard 23/10/2010 21:18 Odpowiedz
    • @JarekMarek – Hitman z SLD ma 27 lat! Wszystko przed nami :)

      Bruner 23/10/2010 20:28 Odpowiedz
    • @fobiak – kilka osób w tej sprawie krzyczy eureka od 15 lat :) Wikipedia jest jaka jest – niemniej będzie to dominujące źródło informacji przez najbliższe parę lat i dlatego należy je w miarę możliwości odkłamywać.

      Warto zwrócić uwagę na formę nazwy miasta: Bolesław – Bunzlau.

      Kubik stracił życie w mieście, które nosiło wówczas jego własne imię!

      Ciekawostką może być fakt, iż odległe od nas o 150 km powiatowe miasto czeskie – Mladá Boleslav, w języku niemieckim nazywane było Jung Bunzlau.

      Bruner 23/10/2010 20:19 Odpowiedz
    • kubik sobie zasluzyl na ulice, pomimo, tego, ze burmistrzem byl 2 tygodnie. byl odzwierciedlenim sytuacji panujacej w boleslawcu kiedy to polakow bylo 300 a niemcow 10 razy wiecej. w calej gminie osiecznica byl wtedy tylko jeden kon.

      fobiak 23/10/2010 19:33 Odpowiedz
    • przeciez te dokumenty sa na necie (jest ich wiecej), za wczesnie krzyknales eureka. no stanal na mine przy slomie w stodole, pracowali przy zniwach, po niemieckich zasiewach z jesieni 44. mogles poszukac gdzie sie urodzil. w starachowicach byla szkola administracji (nie byla ani stalinowska ani komunistyczna). wikipedia nie jest zrodlem informacji, gnojki wypisuja tam brednie powolujac sie przewaznie na gowniarzy (ktorzy juz porobili doktoraty) z ipn-u i, ktorzy wiedza jeszcze mnie od gnojkow z wiki.

      fobiak 23/10/2010 19:28 Odpowiedz
    • Burmistrz 27 lat, szkoda ze teraz tak nie jest

      JarekMarek 23/10/2010 16:41 Odpowiedz

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    pl_PLPolish
    pl_PLPolish
    Przeczytaj poprzedni wpis:
    Ksiądz Adam Boniecki w Piwnicy Paryskiej

    Kilka portretów dzisiejszego gościa Piwnicy. Relacji dziś nie będzie, bo kto nie był, niech żałuje. 

    Zamknij