Kwi 23, 2017
1498 Wyświetleń
2 0

Przy herbatce z imbirem o szalejącej odporności

Napisany przez

Zupełnie nie wiem skąd przekonanie, że o odporność należy dbać tylko zimą. Wiosna trochę oszukana u nas jeszcze, ludzie ciągle na zwolnieniach, bo chorzy a z dziećmi podobnie. Jedno przyjdzie do przedszkola podziębione i zaraz za nim następne. Z tego robi się przerwa w nauce, pracy, treningach. A potem zaś trudny powrót do rytmu.

Wychwycić sygnały na czas.

Kiedy do organizmu dostają się wirusy czy bakterie powoduje to pobudzenie naszego układu odpornościowego czyli inaczej mówiąc immunologicznego. Wtedy do walki przystępuję limfocyty – białe ciałka krwi. Odpowiedzialne są one za unieszkodliwienie chorobotwórczych drobnoustrojów.  Jednak gdy limfocytów jest za mało – przegrywają. Wówczas wirusy i bakterie mnożą się a nasz organizm mówi nam o tym poprzez objawy typu gorączka,

kaszel, katar czy osłabienie.

Czy odporność można wypracować ?

Ja jestem zdania, że tak.

I jeśli ciśnie ci się ironiczne pytanie jak to możliwe to właśnie teraz postaram się to wyjaśnić.

Cały nasz organizm jest maszyną. W której wszystko zostało nie bez powodu zaprojektowane w taki a nie inny sposób. I dopóki dbamy o siebie o właściwą pracę wszystkich narządów to nie ma prawa się cokolwiek psuć mówiąc potocznie. Wszystko zaczyna się w brzuchu – to jest nasze centrum. Jeśli tam źle się dzieje to dzieje się źle w całym naszym ciele i nasz organizm niestety nie mówi o tym zawsze od razu.

Jeśli twoja dieta jest obfita w tłuszcze i cukry – tworzysz idealne warunki do rozwoju drobnoustrojów. Wystarczy choć czasem dla niektórych jest to „aż” zmienić dietę by naprawić swój organizm i podnieść odporność. Jeśli zredukujesz cukry i złe tłuszcze – bakterie nie będą miały czego szukać u ciebie.

Znasz na pewno w swoim otoczeniu ludzi, którzy często chorują oraz takich, którzy nie chorują. Z czystej ciekawości porównaj ich diety.

Niestety, gdy coś się dzieje ludzie idą do lekarza i faszerują się lekami. Lekarze nie zajmują  się uświadamianiem, gdzie jest przyczyna. O tą sferę edukacji należy zadbać samemu w swoim zakresie i zmienić punkt spojrzenia na sprawy. Zadbać o swoją dietę i poprzez dietę budować swoje zdrowie by potem nie trzeba było się leczyć chemicznie. Ja na szczęście nie wiem co to leki :)

Jeśli nadal jeszcze masz wątpliwości i jesteś fanem stosowania leków czy suplementów w tabletkach – to odpowiedz mi proszę jakie wspaniałe efekty przynoszą one począwszy od cellulitu, wypadających włosów czy poważnych chorób takich jak rak?

Należy skupić się na budowaniu zdrowia, żeby potem w popłochu nie łapać się dramatycznie wrzucania w siebie leków jak śmieci do śmietnika. Nie warto tak traktować swojego organizmu.

Jak więc dbać o odporność ?

Metody na czosnek i miód nie są receptą na sukces, jeśli sądziliście że do tego się odniosę. Owszem są to składniki dobrej diety. Ale nie popadajmy w skrajność, że wyleczą wszystko i we wszystkim pomogą. Zadbanie o odporność wymaga większego zaangażowania i można by napisać o tym całe tomy, ale w wielkim skrócie podsumuję:

Dieta 

  • śniadanie – oparte na mocnym paliwie czyli np. jajach gotowanych czy w omlecie i warzywach. Musi być źródłem witamin, białka i węglowodanów. Błagam -tylko nie musli… o tym już pisałam ostatnio.
  • regularność posiłków. Nie oszukasz organizmu bo on ma swoje stałe potrzeby. Przecież dziecku też nie dajesz raz rano a raz wieczorem a innym razem popołudniu bo by się źle rozwijało. Tak jest przez całe życie. Potrzebujemy dobrego i stałego paliwa dla naszego organizmu by nam służył właściwie.
  • witamina C – nie ta w tabletkach, w których jej ilość jest wątpliwa. Poszukuj jej w naturalnych produktach a jeśli już mowa o suplementacji to korzystaj z witamin w płynie- zdecydowanie lepsza jest ich przyswajalność
  • warzywa i owoce – to oczywiste źródło witamin, które warto wplatać w codzienną dietę i nie ma tu ograniczeń
  • czosnek, cebula, imbir,  miód -nie polegaj wyłącznie na nich ale to produkty, które zdecydowanie warto mieć w codziennej diecie gdyż działają bakteriobójczo i pozytywnie na układ odpornościowy
  • nie unikaj ziół

DIETA stanowi 80 % sukcesu wydolności naszego organizmu.

Nawadnianie organizmu

  • pij wodę
  • jeśli nie przepadasz za wodą w czystej postaci, dodaj do niej odrobinę syropu o smaku jaki lubisz oraz odrobinę cytryny i miodu
  • przestań pić wody z butelek, które przesiąknięte są chemią. O stokroć lepsza jest woda z butelek a najlepiej pij wodę z kranu. W większości miast jest już ona takiej jakości że można ją pić bez przegotowania .

Ruch 

  • zapewnij sobie czas aktywny na powietrzu choćby spacer
  • zadbaj o pracę swojego ciała na treningu, aktywność ciała ma dobroczynne działanie na pracę całego organizmu i jego narządów.
  • aktywność fizyczna wzmacnia także układ oddechowy
  • dzięki ruchowi wyzwalasz endorfiny, redukujesz stress i napięcia
  • ruch powoduje również, że wraz z potem nasz organizm pozbywa się toksyn

Słońce

  • łap słońce nawet gdy jego promienie przebijają się choćby na chwilę w zimne dni wystarczy że wystawisz na 15 minut twarz w stronę słońca i czerp cudowną wit. D

Odpoczynek

  • organizm musi mieć odpowiednią ilość snu i odpoczynku
  • dbaj o to by mieć czas na sen codziennie 8 godzin
  • zapewnij sobie czas, na oderwanie myśli od codziennego stresu. Choć jedna godzina dziennie tylko dla ciebie.

Spróbujcie zastosować z większą uwagą te sugestie i bądźcie zdrowsi :)

Monika Ratkowska /Maraton Kobiecosci

http://www.facebook.com/maratonkobiecosci

Event Manager. Instruktor i choreograf formacji tanecznych. Twórczyni projektu Maraton Kobiecości promująca zdrowy styl życia. Prelegentka kobiecych wydarzeń. Prywatnie wielbicielka zwierząt wspierająca adopcje. Pasjonatka zdrowej kuchni, podróży oraz zagadnień psychologii .

Komentarze do Przy herbatce z imbirem o szalejącej odporności

  • Uwielbiam kobiecość szczególnie gdy widzę Tę, przy nadziei i gdy jest dostojnieświadoma to mój mózg zalewają endorfiny. Mniej lubię seksowność,bo.

    Wszyscy wiedzą kto 28/04/2017 13:21 Odpowiedz
    • yeah, whatever

      s 28/04/2017 17:22 Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share This
Menu Title