Zwiększenie świadomości marki
Wideotransmisje z konferencji mogą realizować różne cele. Jednym z nich jest właśnie zwiększenie świadomości / rozpoznawalności marki wydarzenia. Wydarzenia na skale lokalną mogą powalczyć o widzów na skalę ogólnokrajową, a wydarzenia ogólnokrajowe mogą być promowane na całym świecie. W przypadku konferencji organizowanych tylko i wyłącznie w formule online odchodzą wydatki na sale, catering, materiały, czy obsługę wydarzenia. Środki te można zatem przesunąć na promocję wydarzenia, by dotrzeć do jeszcze większej grupy zainteresowanych widzów.
Elastyczne pakiety udziału
Uczestnik konferencji stacjonarnej zwykle kupuje bilet na całe wydarzenie lub określony dzień, jeśli wydarzenie trwa kilka dni. Sprzedaż biletów na pojedyncze wydarzenia jest niezwykle trudna, dlatego rzadko stosowana w formule wydarzeń stacjonarnych. Taka forma wymaga dodatkowej organizacji, kilu oddzielnych sal wykładowych, z oddzielnym wyjściem i wejściem, z oddzielnym cateringiem i obsługą. To rodzi koszty. W przeciwnym razie bardzo trudno będzie upilnować uczestników wydarzenia, a wypraszanie ludzi z sali to bardzo zły pomysł. W ramach transmisji online, organizowanych w sieci lub jako rozszerzenie stacjonarnych wydarzeń, można pozwolić sobie na dużo większą elastyczność w kwestii biletów. Możemy sprzedawać dostęp na konkretne dni, bloki tematyczne, czy pojedyncze prelekcje, warsztaty.
Zwiększenie zysków
Tak jak już wcześniej wspominaliśmy, streaming z konferencji jest odpowiedzią na potrzeby osób, które po prostu nie mogą pojawić się osobiście na wydarzeniu, a bardzo chciałyby w nim uczestniczyć. Wydarzenia o największym prestiżu zwykle interesują bardzo dużą grupę docelową. Nawet największa sala konferencyjna nie pomieści wszystkich potencjalnych uczestników, gdyby oczywiście mogli o ni przyjechać na wydarzenie. Wirtualna widownia nie ma żadnych ograniczeń. Wychodząc naprzeciw potrzebom potencjalnych odbiorców konferencji można doprowadzić do zwiększenia zysków bez utraty jakości wydarzenia.
Wzrost jakości wydarzenia
Wydarzenie organizowane w formie hybrydowej, czyli stacjonarnie oraz online, to odpowiedź na potrzeby obecnych czasów. Konferencja, która wychodzi naprzeciw możliwościom jej potencjalnych odbiorców z całą pewnością będzie wysoko oceniona w branży. Transmisje online w Internecie tylko dodają wartości i tak jakościowym już wystąpieniom.
Rozwój wydarzenia
Technologia daje dziś wiele możliwości, z których warto czerpać. Lokalna konferencja może pozyskiwać cennych prelegentów z całego świata, którzy wygłoszą prelekcję z miejsca na drugim końcu globu. Dzięki wykorzystaniu formuły transmisji online fakt ten jest bowiem zupełnie obojętny dla widzów. W przypadku konferencji organizowanych w formule hybrydowej, zwiększenie dotarcia może przełożyć się na większe zyski z wydarzenia, a tym samym większe możliwości organizatorów przy tworzeniu kolejnej edycji.