gru 7, 2022
1086 Wyświetleń
2 0

Opinie klientów Salonów Agata – o czym należy pamiętać urządzając biuro w domu?

Napisany przez

Potrzebujesz spokojnego miejsca do pracy? A może prowadzisz firmę i przyjmujesz klientów w swoim domu? Gustownie urządzone biuro stanowi Twoją wizytówkę. Funkcjonalna przestrzeń pozwoli na przechowywanie wszystkiego, co niezbędne w zasięgu Twojego wzroku, a to z pewnością ułatwi wykonywanie codziennych obowiązków. Sprawdź, o czym pamiętać przy aranżacji domowego biura.

Biuro w domu – te meble to podstawa

Jednym z najważniejszych elementów wyposażenia domowego biura jest oczywiście biurko. Dobrym wyborem będzie model zapewniający odpowiednią ilość miejsca na wszelkie niezbędne narzędzia pracy. Wielogodzinne przebywanie w pozycji siedzącej z pewnością nie jest korzystne dla zdrowia, dlatego warto zastanowić się nad biurkiem z regulacją wysokości, umożliwiającym pracę na stojąco. Wygodny, ergonomiczny fotel biurowy zapewni stabilną pozycję ciała, a bóle kręgosłupa odejdą w zapomnienie.

Pojemne miejsce do przechowywania w postaci szafy lub regału sprawi, że nigdy nie zgubisz żadnego dokumentu i szybko znajdziesz potrzebne faktury i umowy. Nie zapomnij też o właściwym oświetleniu, zwłaszcza jeśli okna nie zapewniają wystarczającej ilości światła.

Odlicz meble od kosztów uzyskania przychodu

Jesteś przedsiębiorcą i zastanawiasz się nad wrzuceniem zakupu mebli w koszty prowadzenia działalności? Rzecz wydaje się oczywista, jednak nadal wielu początkujących przedsiębiorców miewa wątpliwości. W takiej sytuacji warto zdać się na wiedzę i doświadczenie specjalistów. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego w Salonach Agata opinie klientów i ekspertów stawiamy na pierwszym miejscu.

Trzeba jasno podkreślić, że wydatki poniesione na wyposażenie swojego biura można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu. Nie ma tutaj znaczenia, czy biuro mieści się w wynajmowanym lokalu, czy też prowadzisz firmę z zacisza swojego domu. Jedynym warunkiem jest wykazanie bezpośredniego związku poniesionego wydatku z prowadzoną działalnością. Dotyczy to zarówno zakupu mebli, jak i elementów dekoracyjnych.

Polskie regulacje podatkowe – o tym musisz wiedzieć jako przedsiębiorca

W tym miejscu należy odwołać się do przepisów, które mówią jasno, iż koszt podatkowy stanowią wydatki:

  1. konieczne do osiągnięcia przychodów lub zabezpieczenia źródła przychodów;
  2. niewyłączone z kosztów podatkowych na podstawie art. 16 ust. 1 oraz art. 23 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Co istotne, ustawa nie wskazuje jednoznacznie, jakie elementy wyposażenia są konieczne do osiągnięcia przychodów lub zabezpieczenia ich źródła. W praktyce oznacza to, że do swojego biura możesz zakupić nie tylko biurka, krzesła i szafki, ale także sofy, fotele, stoliki i niektóre dekoracje. Jedyny warunek odliczenia poniesionych kosztów od podatku to racjonalna argumentacja zakupu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

The maximum upload file size: 32 MB. You can upload: image, video, other. Links to YouTube, Facebook, Twitter and other services inserted in the comment text will be automatically embedded. Drop file here

Bobrzanie.pl
pl_PLPolish