Strona WWW to obecnie konieczne minimum, by zaznaczyć swoją obecność w sieci. W dobie wszechobecnych technologii internetowych musisz zadbać o tę formę promocji towarów i usług. Jeśli jesteś przedsiębiorcą, który nie prowadzi jeszcze swojej witryny, najwyższa pora to zmienić. Dzięki lekturze tego tekstu dowiesz się, ile kosztuje strona internetowa ze sklepem. Pozwoli Ci to zaplanować kolejny krok rozwoju dla Twojego przedsiębiorstwa.
Dlaczego warto zainwestować w stronę WWW?
Internet to obecnie najbardziej popularne medium przekazywania informacji. Szacuje się, że każdego dnia na świecie korzystają z niego przeszło 4 mld ludzi. Według najnowszych badań przeprowadzonych przez Gemius i Izbę Gospodarki Elektronicznej, 77%% z nich robi zakupy za pośrednictwem sieci. Liczby te robią ogromne wrażenie. Dobitnie pokazują, że nie możesz zignorować tak popularnego kanału marketingowego!
Tworzenie witryn to skomplikowany proces, wymagający specjalistycznej wiedzy. Ciężko ustalić sztywną cenę strony internetowej ze sklepem. Będzie ona wypadkową wielu czynników. Inwestycja ta niesie za sobą jednak spore korzyści. Wśród najważniejszych z nich należy wymienić:
- możliwość prezentacji towarów i usług bez ograniczeń czasowych, 7 dni w tygodniu przez 24 godziny,
- miejsce w sieci, w którym możesz kreować swój wizerunek,
- ułatwienie kontaktu z kupującymi dzięki zastosowaniu formularzy kontaktowych i chatbotów,
- oszczędność czasu i pieniędzy wynikająca z ograniczenia kosztów sprzedaży klasycznej,
- nowy kanał marketingowy,
- uzyskanie danych na temat preferencji kupujących,
- pozyskanie nowych klientów.
Stron internetowa ze sklepem to współczesna forma wizytówki online. Zadbaj o nią, a szybko osiągniesz kolejne cele biznesowe.
Ile kosztuje stworzenie strony internetowej ze sklepem?
Jeśli jesteś zdecydowany już na stronę WWW, zapewne zaczynasz zastanawiać się, ile będzie Cię kosztować takie przedsięwzięcie. Niestety, nie da się podać konkretnej kwoty. Wszystko zależeć będzie od Twoich potrzeb i wizji. Zastanów się, czy chcesz realizować ją sam, czy we współpracy ze specjalistami. Web design wymaga wiedzy i doświadczenia, których możesz najzwyczajniej nie posiadać.
Każda strona internetowa ma swój unikatowy charakter, o którym świadczy kod, za pomocą którego została zbudowana. Jej cena to wypadkowa funkcjonalności oraz dodatkowych elementów, na które się zdecydujesz. Przemyśl dobrze swój wybór i dobierz odpowiedni rodzaj witryny dla swojego biznesu.
Zdecydowanie najtańszym rozwiązaniem są strony typu one-page. Pozbawione podstron witryny to rozwiązanie dla tych, którym zależy na czasie, bądź świadomie rezygnują z dłuższej formy prezentacji. Ze względu na swoją niezwykle prostą budowę nie wyróżniają się one niczym na tle konkurencji.
Jeśli chcesz rozwijać się w sieci, warto pomyśleć o stronie dedykowanej. Są one droższe w tworzeniu i utrzymaniu, ale zapewniają dużo większą funkcjonalność. W przypadku tego rodzaju witryn najczęściej cena będzie uzgodniona indywidualnie. Pamiętaj, że serwis dobrze dopasowany do Twoich potrzeb to połowa sukcesu w branży e-commerce. Druga połowa to wypadkowa pozycjonowania strony i dopasowania jej do potrzeb potencjalnych klientów.
Koszty strony internetowej a sposób jej tworzenia
Koszty stawiania nowej strony internetowej uzależnione są od sposobu jej tworzenia. Od tego, ile pieniędzy zainwestujesz na początku, zależeć będzie jakość serwisu w przyszłości. W praktyce najczęściej spotkasz się z trzema rozwiązaniami. Oto najpopularniejsze sposoby tworzenia witryn.
- Kreatory stron internetowych
Kreatory to często darmowe narzędzia, które oferują możliwość stworzenia prostej strony internetowej z dostępnych szablonów. Jest to najtańsze rozwiązanie, o mocno ograniczonej funkcjonalności. Jeśli chcesz rozszerzać witrynę o kolejne elementy, najprawdopodobniej przyjdzie Ci dodatkowo zapłacić za każdy z nich. Generatory stron mogą w przyszłości znacznie ograniczać możliwości rozwoju Twojego miejsca w sieci.
- Systemy CMS
Systemy zarządzania treścią umożliwiają wygodne własnoręczne zawiadywanie zawartością witryny. Ta grupa rozwiązań daje również spore możliwości rozbudowywania strony internetowej. Niestety, decydując się na system CMS, nie rozwiązujesz problemu, jaki stanowi hosting i witryna, za które przyjdzie Ci dodatkowo zapłacić. Ponadto, zadanie aktualizowania strony i umieszczania na niej nowych treści wciąż pozostaje na Twoich barkach
- Agencja marketingowa
Jeśli nie posiadasz specjalistycznej wiedzy i czasu na obsługę strony internetowej, zdecyduj się na współpracę z agencją marketingu zintegrowanego. W rezultacie otrzymasz nowoczesny projekt strony WWW, w pełni dopasowany do Twoich potrzeb. Cena, którą przyjdzie Ci zapłacić, zostanie dostosowana indywidualnie, w zależności od pakietu, na jaki się zdecydujesz. Współpraca z ekspertami to gwarancja dużej elastyczności i możliwości szybkiego reagowania na internetowe trendy.
Od czego zależy koszt strony internetowej ze sklepem?
Tak jak wspominaliśmy – każda witryna jest inna. Różnice w cenach to wynik wielu czynników. Pamiętaj, że końcowe koszty to wypadkowa zawartości Twojej strony internetowej i elementów gwarantujących jej właściwe funkcjonowanie.
Do kosztów związanych z samą stroną internetową musisz doliczyć jeszcze te wynikające z tworzenia sklepu internetowego. Ponownie, istnieje wiele możliwości rozwiązania tej kwestii. Zapoznaj się z opcjami dostępnymi na rynku i dobierz odpowiednią platformę e-commerce do swoich potrzeb.
Aktualnie największym zainteresowaniem cieszą się platformy oparte o darmowe oprogramowanie typu Open Source. Dają one spore możliwości rozwoju, przy wysokiej elastyczności. Niestety, do ich obsługi potrzebować będziesz dodatkowego pracownika. Obecnie najpopularniejszą platformą e-commerce w Polsce działającą w omawianym modelu jest PrestaShop.
Wielu przedsiębiorców decyduje się na sklepy oparte na technologii SaaS (Software as a Service). W tym przypadku wykupujesz dostęp do sklepu założonego dla Ciebie w chmurze. Nie jesteś bezpośrednio jego właścicielem, a jedynie jego wynajmującym. Kolejnym minusem są małe możliwości rozwoju projektu. Płatność w tym przypadku przyjmuje formę miesięcznego abonamentu.
Na sam koniec warto wspomnieć o dwóch najbardziej kosztownych rozwiązaniach – platformach dedykowanych i licencjonowanych. Są to najdroższe sposoby zakładania sklepu internetowego przeznaczone dla profesjonalistów. Oczywiście, jeśli masz odpowiednie fundusze i potrzeby, śmiało skorzystaj z tego typu rozwiązań. W przypadku małych i średnich przedsiębiorców jest to zwyczajnie najmniej opłacalne wyjście.
Dlaczego warto powierzyć stworzenie strony internetowej ze sklepem agencji WeNet?
Jeśli chcesz wejść na rynek e-commerce z sukcesem, zdecyduj się na współpracę z WeNet. Dołącz do grona przeszło 48 tysięcy zadowolonych klientów. W ramach bogatego pakietu specjaliści opracują w pełni spersonalizowaną ofertę dla Twojego biznesu. Nad komfortem współpracy czuwać będzie dedykowany opiekun. Dzięki jego regularnym raportom oraz usługom doradczym będziesz na bieżąco informowany o przebiegu prac.
Odwiedź WeNet.pl i rozpocznij prowadzenie własnej strony ze sklepem internetowym. Sukces w sieci jest na wyciągnięcie Twojej ręki. Sprawdź naszą bogatą ofertę i umów się na konsultacje.