Dzięki pomysłowi grupy znajomych ze Lwówka Śląskiego możesz znaleźć lub sprzedać w sieci ekologiczne produkty z okolicy.
Pomysł
Jesteśmy małą firma IT ze Lwówka Ślaskiego. Jakiś czas temu, podczas próby zakupu lokalnych produktów zauważyliśmy, że nie jest łatwo je znaleźć. Informacje o tym kto co sprzedaje są bardzo rozproszone. Wtedy narodził się pomysł: Portal z mapą okolicznych produktów ekologicznych.
Tak powstał Targ.info – mapa sprzedawców, gospodarzy, rzemieślników, rolników a nawet działkowców.
W ten sposób mogliśmy połączyć trzy aspekty naszego życia: umiejętność projektowania stron, hobby i styl życia opierający się na zdrowym żywieniu i odkrywaniu ciekawych, ekologicznych produktów, oraz misję, którą jest promowanie zdrowej, ekologicznej żywności, poszerzanie świadomości konsumenckiej, wspieranie lokalnych gospodarstw i rolników oraz zacieśnienie więzi klient – sprzedawca. W rozwijanie projektu zaangażowanych jest pięć osób: Marcin Dancewicz, Tomasz Reksa, Leszek Pawłusiów, Mateusz Olek i Katarzyna Kwiatkowska.
Jak to działa?
Pomysł jest prosty: każdy, kto chce sprzedać swoje produkty, może zrobić to bezpłatnie. Wystarczy się zalogować, poczekać na akceptację administratora strony i opublikować swoją ofertę. Nie trzeba być rolnikiem lub dużym producentem. Można nawet sprzedać nadwyżki warzyw z przydomowego ogródka.
Jesteśmy pod wrażeniem różnorodności jaką oferują sprzedawcy. Oprócz owoców i warzyw można znaleźć syropy z lawendy, mniszka lekarskiego czy innych mniej popularnych roślin, masła orzechowe z przeróżnymi dodatkami, ogromny wybór serów. Jest nawet kombucha i kimchi, a także usługi jak jazda konna czy nocleg w agroturystyce. Wielu wytwórców oferuje wysyłkę lub dowóz.
Najwięcej ogłoszeń pochodzi z Dolnego Śląska, jednak mapa sukcesywnie się zapełnia.
Chcielibyśmy bardziej wnikliwie weryfikować sprzedających. Jednak na razie Targ.info jest projektem “po godzinach”. Obliczyliśmy, że przez rok przepracowaliśmy charytatywnie nad stroną około 3 tys. godzin. – Obecnie weryfikujemy na tyle, na ile pozwala nam sieć: sprawdzamy historię wyrobu, konta na portalach społecznościowych, czytamy opinie. Niedawno opublikowaliśmy moduł recenzji, obecnie pracujemy nad możliwością edycji profilu sprzedawcy. Wiele z dolnośląskich gospodarstw odwiedziliśmy osobiście, kupując produkty na własny użytek.
Prosimy o pomoc!
Dążymy do tego, żeby portal się zmieniał i rósł w siłę. Mamy listę aż 130 udoskonaleń, które chcielibyśmy wprowadzić. W planach jest m.in. stworzenie kalendarza imprez lokalnych oraz mapa targowisk. Ten projekt jest dla ludzi – dla nas wszystkich. Wierzymy w to, że dzięki niemu świat może stać się trochę lepszy. prosimy o pomoc w popularyzowaniu targu, na portalach społecznościowych (strona fb targu), czy wśród znajomych. Zachęcamy do wystawiania swoich produktów, w razie jakichkolwiek pytań – służymy pomocą. Chcemy dotrzeć z projektem do każdego zakątka Polski i zapełnić mapę wysokiej jakości produktami.
Na zdjęciu: Katarzyna Kwiatkowska, Tomasz Reksa (niebieska koszula) i Marcin Dancewicz
Tekst: targ.info
Fotografia: Krzysztof Gruszka