Jakie są największe błędy popełniane w pozycjonowaniu?
Niestety błędy popełniane w pozycjonowaniu i optymalizacji strony e-commerce wciąż zdarzają się całkiem często i, jak twierdzi firma Eactive – ekspert w dziedzinie, jaką jest pozycjonowanie stron internetowych, zdecydowanie negatywnie wpływają na widoczność strony w wyszukiwarce. Aby temu zaradzić, zacznijmy od zidentyfikowania najpoważniejszych błędów w tym zakresie. Będą to przede wszystkim:
Błędy w opisie produktów
Tych mamy co najmniej kilka. Kopiowanie opisów z innych stron, ewentualne wprowadzanie ich po niewielkich zmianach. Do tego treści opisujące produkt zbyt reklamowo lub przeciwnie – jedynie techniczne. Nie mniejsze znaczenie ma sama długość tekstu opisującego produkt. Jaki więc powinien być idealny opis produktu? Poza optymalną ilością znaków tekst powinien odnosić się zarówno do danych technicznych, jak i konkretnych korzyści, jakich dostarczy zakup / użytkowanie konkretnego produktu.
„Wpychanie” do tekstów zbyt dużej ilości słów kluczowych
Błąd ten popełniany jest zarówno w zakresie opisów produktów, jak i w każdej innej treści, jaka znajduje się na stronie (np. w opisie działalności firmy, czy też w firmowych wpisach blogowych / poradnikowych). Tak „napchany” słowami kluczowymi tekst jest nieatrakcyjny i nieczytelny dla odbiorcy. Ze słowami kluczowymi po prostu trzeba trafić „w punkt”.
Brak opisu grafik i zdjęć
Dobrej jakości zdjęcie produktu to absolutna podstawa – a dokładnie narzędzie, które może skutecznie przekonać do jego zakupu. Jednak brak słów kluczowych związanych z produktem w alternatywnych tytułach grafik może nam nieco popsuć szyki. Warto o nich pamiętać.
Brak lub nieatrakcyjnie opisy meta
Oryginalny i atrakcyjny meta description to istotny element pozycjonowania strony i coś, co może skutecznie zwrócić uwagę potencjalnych klientów.
Zbyt skomplikowany adres URL
Prosty, intuicyjny, łatwy do zidentyfikowania i zapamiętania adres URL po prostu szybciej doprowadzi klienta do produktu.
Brak bloga firmowego
Wiele firm bagatelizuje znaczenie firmowego bloga / poradnika obfitującego w specjalistyczne, wartościowe treści. A to błąd. Poza zatrzymaniem klienta na dłużej i wzbudzeniu w nim zaufania do marki blog firmowy pozwala zwiększyć widoczność strony firmy w internecie, dlatego pozycjonowanie stron internetowych bez tego elementu nie może poprawnie zadziałać.
Niezoptymalizowana sklepowa wyszukiwarka
Wyszukiwarka produktów powinna być umieszczona w widocznym miejscu na stronie i zostać zoptymalizowana pod słowa kluczowe.
Brak możliwości dzielenia się treścią na portalach społecznościowych, komentowania i wystawiania ocen
Portale społecznościowe to miejsca, do których zaglądają każdego dnia nasi potencjalni klienci – warto do nich dotrzeć. Z kolei rzetelne recenzje i oceny kupujących przekonają do zakupu kolejne osoby (te często poszukują takich właśnie informacji). Bez tych elementów trudno o sukces!