Bolesławiec dostał wyróżnienie w kategorii „Nagroda dla samorządów za szczególne sukcesy we współpracy z biznesem” a Zakłady Ceramiczne „BOLESŁAWIEC” w kategorii „Ambasador Dolnego Śląska”. Nagrody wręczono w poniedziałek podczas Wielkiej Gali Biznesu w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu – to już trzynasta edycja Dolnośląskiej Nagrody Gospodarczej
– To dla nas zaszczyt, zobowiązanie i ogromne wyróżnienie – mówi prezes ZC „BOLESŁAWIEC”,Wiesław Ogrodnik, który odbierał nagrodę w imieniu Spółki. – Ale jednocześnie jest to uznanie naszej pozycji w regionie i na rynku. Na taki tytuł ta firma pracuje od 70 lat i zdecydowanie na niego zasłużyła. Wyjątkowość naszych produktów sprawia, iż nie mogą być one mylone z niczym oferowanym przez producentów z innych regionów kraju. Nasza konsekwencja w dbaniu o poziom artystyczny i jakościowy produkcji, to znakomita forma promocji Dolnego Śląska i jego bogactwa. Na każdym kroku i w każdym regionie świata podkreślamy nasz dolnośląski rodowód. Od dziesięcioleci jesteśmy ambasadorami Dolnego Śląska a rosnąca popularność naszych wyrobów na świecie sprawia, że każdego dnia wielu ludzi przekonuje się o bogactwie artystycznym polskiej tradycji.
Zakłady Ceramiczne „BOLESŁAWIEC” Sp. z o.o. są jednym z największych producentów ręcznie formowanej i ręcznie zdobionej unikalną w świecie techniką stempelkową ceramiki stołowej. W naszej ofercie znajdują się również kolekcje garnków ceramicznych. To najstarszy powojenny producent ceramiki na ziemi bolesławieckiej. Początki działalności to rok 1946. Wówczas nastąpiło ponowne uruchomienie przedwojennej wytwórni ceramiki Reinhold & Co., która później funkcjonowała w ramach Bolesławieckich Zakładów Garncarsko-Ceramicznych, a w 1964 roku weszła w skład Bolesławieckich Zakładów Ceramicznych Przemysłu Terenowego od 1980 roku przekształconych w Zakłady Ceramiczne „BOLESŁAWIEC”.
– Nasz dolnośląski rodowód podkreślamy na każdym kroku już samą nazwą Spółki, w której nazwa miasta Bolesławiec znajduje się od 1980 roku dzięki zgodzie lokalnych władz na używanie nazwy miasta, jako nazwy własnej – mówi Ogrodnik. – Przede wszystkim jednak nasze dolnośląskie pochodzenie widać w naszych produktach, których formy i zdobienia inspirowane są tradycyjną bolesławiecką ceramiką i motywami związanymi z Dolnym Śląskiem. Na każdym kroku podkreślamy nasze pochodzenie i fakt, że produkowane przez nas rękodzieło to produkt wyjątkowy i regionalny. Dowodem na to może być uczestnictwo w wielu formach promocji ziemi dolnośląskiej: od udziału w EXPO w Mediolanie po liczne wyjazdy w ramach promocji Dolnego Śląska wraz z Dolnośląską Organizacją Turystyczną. Naszą ceramiką uatrakcyjnialiśmy targi w Batumi, imprezy we Wrocławiu, Gdańsku, Lwowie, Rzeszowie, czy Miliczu.
Zdjęcia z Gali: Zachodnia Izba Gospodarcza.