bobrzanie.pl – to co istotne w Bolcu, Bolesławiec, informacje, blogi, sport, rozrywka, humor, imprezy, wideo

Własny biznes – jak osiągnąć sukces?

Prowadzenie działalności gospodarczej jest obarczone dużym ryzykiem, zwłaszcza jeśli jesteśmy początkującymi przedsiębiorcami. Księgowanie przychodów i rozchodów, rozliczenia z urzędem skarbowym i ZUS-em mogą spędzić nam sen z powiek, a trzeba jeszcze przecież zdobywać klientów. Na szczęście możemy posłużyć się sprawdzonymi rozwiązaniami, które wspierają przedsiębiorstwa na starcie.

Wybierz dobre biuro rachunkowe

Profesjonalna księgowa to nieoceniona pomoc przy prowadzeniu działalności gospodarczej. Kiedy my będziemy negocjowali kontrakt z potencjalnym klientem albo planowali strategię rozwoju, ona zadba o finanse naszej firmy. Możemy skorzystać z małych biur rachunkowych lub zdecydować się na podpisanie umowy z tzw. sieciówką – ogólnopolską firmą posiadającą oddziały w kilkudziesięciu miastach w kraju. Koszt prowadzenia księgowości zależy od liczby księgowanych dokumentów, formy prowadzonej działalności, a także wielu innych czynników. Podstawowe pakiety dla małych firm kosztują od 150 złotych w górę. Warto zainwestować w fachową pomoc osoby, która zna aktualne przepisy podatkowe i ich interpretacje, a także potrafi wyjść obronną ręką ze starcia z urzędniczą machiną. Pamiętajmy jednak, że profesjonalne biuro rachunkowe zatroszczy się nie tylko o prawidłowe odprowadzanie VAT-u czy obliczanie składek na ZUS, może również pomóc w zarejestrowaniu działalności, dopełnieniu procedur w urzędzie miasta, a nawet zdobyciu dofinansowania z Unii Europejskiej na rozwój firmy. Takie kompleksowe usługi prowadzi ogromna ilość biur księgowych. Jeśli planujemy założenie działalności – nie musimy już obawiać się skomplikowanych procedur.

 

Zainwestuj w system obsługi klientów

Chociaż kwestie księgowości są niezwykle istotnym filarem funkcjonowania firmy, to nie możemy zapominać o zdobywaniu klientów. W tym celu warto zainteresować się kompleksowymi systemami informatycznymi, ułatwiającymi pozyskanie kontrahenta. Tzw. systemy CRM będą stanowić firmową bazę wiedzy o nawiązanych kontaktach, ułatwią również analizę procesu negocjacyjnego. Pozwalają one na wprowadzanie nazw firm, osób kontaktowych, danych takich jak numery telefonów czy adresy e-mail, a także zapisywanie terminów spotkań, informowanie o rezultatach negocjacji. Każdy pracownik może mieć dostęp do systemu z poziomu komputera stacjonarnego lub laptopa i na bieżąco, natychmiast po rozmowie z kontrahentem wprowadzać ewentualne poprawki. Do CRM-u możemy zalogować się nawet po godzinach pracy, wystarczy tylko wpisać odpowiednią nazwę użytkownika i hasło. Obsługa programu jest intuicyjna i nikomu nie sprawi problemów. Nowoczesne systemy obsługi klienta oferowane są w formie hostingu na stronie www, jednak w miarę rozwoju firmy możemy także zdecydować się na inwestycję we własny serwer. Z taką pomocą prowadzenie własnej firmy stanie się prostsze niż mogłoby się wydawać.  (źródło: http://www.chromecrm.com/crm/pro/oprogramowanie/)

Exit mobile version