Amerykańska sztuka „Więzi rodzinne” Daniela Gordona cieszy się niesłabnącą popularnością w Stanach Zjednoczonych. Jest to pierwsza aranżacja tej sztuki w Polsce, a jednocześnie jest pierwszym producenckim przedsięwzięciem Małgorzaty Pieńkowskiej.
„Więzi rodzinne” są przykładem bardzo cenionego i rzadkiego gatunku czarnej komedii absurdu. Doskonale skonstruowana intryga wciąga widza w pozornie banalny świat czterech kobiet – babci, dwóch córek i wnuczki – które za sprawą tragicznej śmierci jedynego mężczyzny w domu Johna Casey’a są zmuszone bliżej przyjrzeć się relacjom panującym w swojej rodzinie. Powoduje to, że wiele przemilczanych i poukrywanych dotąd tematów musi zostać wyjaśnionych i po raz pierwszy wypowiedzianych na głos. Stanowi ona inteligentną i doskonale zagraną farsę, wypełniającą niszę na polskim rynku teatralnym – jest sztuką zabawną i dramatyczną zarazem. Bawi i zmusza do refleksji.
W sztuce występuje Małgorzata Pieńkowska (córka), która zaprosiła do współpracy aktorki reprezentujące różne aktorskie style i pokolenia. Dzięki temu na scenie zobaczyć możemy: Małgorzatę Niemirską (matka), posiadającą wielki dorobek teatralny, rozpoznawalnej dla szerszej publiczności z roli Lidki w serialu „Czterej Pancerni i pies”; Kingę Tabor (córka), którą często można zobaczyć w Teatrze Współczesnym, usłyszeć w różnych rolach dubbingowych oraz zobaczyć w serialu „Na Wspólnej” oraz młodziutką Martę Wardyńską (wnuczka), finalistkę wielu konkursów piosenki aktorskiej oraz laureatkę międzynarodowego projektu teatralnego – spektaklu „All inclusive”, o której jeszcze z pewnością usłyszymy.
Filmiki związane ze spektaklem można zobaczyć TUTAJ