Bolesławiecka ceramika od dawna cieszy się ogromną popularnością zarówno na starym kontynencie jak i w USA. Jednak obecnie kamionka zdobyła ogromną popularność również na Dalekim Wschodzie.
Dowodem zainteresowania jest wizyta w Bolesławcu delegacji japońskiej z Kersen INC. CEO, która gromadziła materiały dotyczące wytwórczości ceramicznej w mieście dobrej gliny. Japończycy zwiedzili miasto, odwiedzili zakłady ceramiczne, zapoznając się z technologią i bogatym asortymentem produkcji. W Muzeum Ceramiki goście zapoznali się z historią rzemiosła garncarskiego oraz obejrzeli eksponaty powstałe w Bolesławcu od XIII do XX wieku. Ostatecznym efektem wizyty jest publikacja zatytułowana „Ceramika z Bolesławca”. Jest to obecnie jedyna na rynku japońskim publikacja poświęcona w całości bolesławieckiej ceramice, która spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem czytelników. O jej popularności świadczy pierwsze miejsce w rankingu popularności w swojej kategorii na japońskiej stronie Amazon.
O swoistej modzie na bolesławiecką kamionkę świadczą również dwie wizyty telewizji japońskiej w Bolesławcu jesienią 2012 oraz latem 2013 roku. Z całą pewnością rosnące zainteresowanie bolesławiecką ceramiką w Japonii jest dowodem na ponadczasowość i oryginalność powstającej w Bolesławcu ceramiki.