5 czerwca 2013 spółka NavSim zakończyła trwające ponad półtora roku negocjacje w sprawie dostarczenia 60 zestawów nawigacji pilotowej PPU dla pilotów morskich stowarzyszonych w Puget Sound Pilot z zachodniego wybrzeża USA. Kontrakt i zamówienie opiewa na kwotę 1.3 mln USD. – podaje gospodarskamorska.pl
To już kolejny sukces bolesławieckiej firmy NavSim na zagranicznych rynkach. Ostatnio spółka dostarczyła 40 nowoczesnych zestawów PPU (Portable Pilots Unit) dla pilotów morskich australijskiego Brisbane oraz 65 PPU dla kanadyjskich GLPA.
– Na ukończeniu są już kolejne negocjacje w sprawie nowych PPU dla grup pilotów morskich w Ameryce Środkowej i USA – komentuje przyszłość Jacek Pietraszkiewicz, Prezes Zarządu NavSim Polska sp. z o.o. – W planach na lata 2013 i 2014 spodziewamy się zakończenia trwających rozmów dotyczących dostarczenia 150 nowych zestawów. To duży sukces firmy i efekt trzyletnich badań nad precyzyjnymi morskimi przyrządami pomiarowymi. Udało nam się stworzyć produkt, który w czasie rzeczywistym na ekranie komputera PPU wyświetla aktualne parametry oraz zobrazowanie i predykcję ruchu statku z niespotykaną dotąd dokładnością.
W chwili obecnej firma czeka już tylko na uzyskanie certyfikatu (prace certyfikacyjne mają trwać jeszcze 2 miesiące), potwierdzającego deklarowaną precyzję pomiarów i zobrazowań.
Po udanym wdrożeniu systemu precyzyjnego cumowania na promie SKANIA należącym do Polskiej Żeglugi Morskiej pływającego w barwach Unity Line, NavSim celuje w kolejny rynek odbiorców swoich produktów, jakim jest światowy rynek promów morskich. Zastosowana przez NavSim innowacyjna technologia pozwala mierzyć parametry ruchu statku w czasie rzeczywistym z pewnością pozycji do 1 cm 10 razy na sekundę, prędkość liniową nad dnem z precyzją mniejszą niż 0.1 węzła oraz prędkość kątową mniejszą niż 0.1 stopnia/ minutę. Tak dokładne pomiary pozwalają na podchodzenie 172 metrowym promem do nabrzeża w warunkach całkowitego braku widzialności.
Informacja: gospodarkamorska.pl