kwi 24, 2013
0 0

Uczniowie „elektronika” praktykują w Hiszpanii

Napisany przez

Grupa uczniów Zespołu Szkół Elektronicznych im I. Domeyki w Bolesławcu (technicy teleinformatycy) ma miesięczną praktykę w hiszpańskim mieście Ubeda (Andaluzja). Praktyka pod nazwą „Kompetentny pracownik działu IT” realizowana jest w ramach projektu Leonardo da Vinci „Uczenie się przez całe życie”. Refleksje z praktyk uczniowie zawarli w formie fotoreportażu, który przedstawiamy poniżej.

Obecnie w Ubedzie przebywa 10 uczniów ZSE, wkrótce wyjeżdża tam kolejnych dwudziestu.

Relacja i zdjęcia ucznia Mateusza Szymańskiego.

Nasza przygoda z Hiszpanią zaczęła się od decyzji udziału w projekcie Leonardo da Vinci, złożenia dokumentów rekrutacyjnych oraz zakwalifikowania się do projektu. Następnie długi kurs przygotowania językowego (język angielski) w Polsce, rozmowy w języku angielskim z koordynatorem wyjazdu po stronie hiszpańskiej kwalifikujące do odbywania stażu w konkretnych firmach. Ale to wszystko już przeszłość. Najważniejsze przed nami.

Naszą praktykę rozpoczęliśmy tak naprawdę 4 kwietnia 2013. Czas wyjazdu. Pożegnaliśmy rodziny i szkołę na miesiąc. Dla większości z nas to pierwsza tak długa rozłąka w życiu oraz pierwsza podróż samolotem. Wszystko już gotowe, jesteśmy po odprawie w Berlinie na lotnisku Tegel i oczekujemy na samolot. Zmęczenie podróżą, wczesna pora dały się we znaki, choć humor dopisywał.

W końcu upragniony widok samolotu i sam lot. Żegnamy nasz piękny kraj …

Szybka przesiadka w Paryżu i …jesteśmy już w Madrycie! Bienvenidos a Madrid!

Na lotnisku czekał już nasz hiszpański opiekun oraz autokar, który zawiózł nas do Ubedy (uff znów długa droga), ale najważniejsze, że cel blisko.

Jesteśmy na miejscu. Hiszpania nie wita nas ciepło, jest dość chłodno i późno, ale to nas zniechęcić nie może!!! Po szybkim rozlokowaniu się w pokojach i rozpakowaniu walizek zeszliśmy do restauracji gdzie czekała na nas pani Amelia – nasza opiekunka w Hiszpanii. Po kolacji ustaliliśmy plan na następny dzień i udaliśmy się na zasłużony wypoczynek.

Następnego dnia po śniadaniu  pani opiekun zabrała nas do firm, w których mieliśmy odbywać praktyki. Są to firmy z branży informatycznej m.in. APP Informatica, Inside PC, Cyber World, Datamac, Ofimatica, Dynos, Infogottham, Dynamic Technology oraz Sertex. Po przyjściu z praktyk zjedliśmy obiad i mieliśmy chwilę na dokończenie rozpakowania. O godzinie 17.00 wyszliśmy z przedstawicielem euroMind na spacer po mieście, podczas którego zobaczyliśmy najważniejsze zabytki Ubedy. Pogoda nadal nas nie rozpieszczała.

6 7

Potem kolacja i tak minął dzień drugi.

W czwartek ochoczo ruszyliśmy do swoich zakładów w celu odbywania praktyk. Potem nie spoczęliśmy na laurach, bo od godziny 15 do godziny 16.30 odbyły się pierwsze lekcje języka hiszpańskiego. Nagrodą za intensywny wysiłek był czas wolny aż do kolacji. W tym czasie wypełnialiśmy dzienniczki praktyk. I tak mijają dzień za dniem.

Pogoda robiła się coraz lepsza, wszystko zaczęło się zielenić. Nasze dni mijają pod znakiem i pracy i zabawy.

Jesteśmy zakwaterowani w dużej dwupiętrowej rezydencji z basenem. Oj przydaje się w te gorące dni. W domu, w którym mieszkamy,  znajduje się dziewięć pokoi,  trzy łazienki, kuchnia, stołówka, która pełni również rolę sali telewizyjnej i wykładowej. Stołówka wyposażona jest w kuchenkę mikrofalową,lodówkę, czajniki bezprzewodowe i tostery. Do dyspozycji mamy również boisko do koszykówki, które razem z basenem mieści się na tyłach domu. Dom, w którym mieszkamy jest czysty, jednak to od nas zależy jego stan. Sami musimy sprzątać, wynosić śmieci, zamiatać czy myć podłogi. Dlatego wyznaczyliśmy dyżury (10 dni) i każdy pokój jest odpowiedzialny za dbanie o czystość i porządek.

Posiłki przygotowuje dla nas pani kucharka, która stara się cały czas o to aby jedzenie było urozmaicone. I jest, aż nadto. Do domów wrócimy z nadbagażem kilogramów ;)

Weekendy są urozmaicone. Wycieczki i zwiedzanie Ubedy oraz Grenady.

12 11

Czeka nas jeszcze wyjazd na plażę oraz zwiedzanie Malagi. Już nie możemy się doczekać. Dwa tygodnie pobytu minęły bardzo szybko. Nawiązaliśmy już przyjaźnie i znajomości. Już żal wracać i pozostaje tylko zazdrościć drugiej grupie (elektroników oraz informatyków), przed którą wyjazd i wspaniała przygoda.

Kategorie:
news

Masz temat? Masz problem? Coś Cię wkurza albo cieszy? Napisz do nas maila lub zadzwoń na numer 696 373 113.