Cze 9, 2017
1062 Wyświetleń
1 0

Kiedy ćwiczysz a efektów brak… co z tym spalaniem ?

Napisany przez

Ostatnio jedna z Pań zapytała mnie o to nawiązując do swojej osoby.

” Ćwiczę 6 razy w tygodniu a sylwetka ani rusz ”

O matko… po pierwsze STOP !
Nie można przetrenowywać organizmu. No chyba, że ktoś szykuje się na  olimpiadę. Ale wówczas ma odpowiednio dobrany plan treningowy oraz dietę, by organizm podołał takiemu wyzwaniu.

Przeciętna osoba, która chce zachować zdrowie i dobry wygląd nie powinna stosować mocnych treningów więcej jak 4 razy w tygodniu według mojej opinii. Organizm musi mieć czas na odpoczynek i regeneracje.

Ale wracając do wątku braku efektów:

– Po pierwsze jeśli oczekujesz efektów odpowiedz sobie na pytanie czy oprócz ćwiczeń, dbasz odpowiednio o dietę w tym to co spożywasz przed i po treningu oraz czy zapewniasz sobie regenerację w tym bardzo ważny – sen!

– Po drugie kiedy już faktycznie jesteś na treningu, to istotne jest, nie bycie dla samego przysłowiowego zaliczenia ćwiczeń. Zawsze podkreślam, że znaczące jest poprawne wykonywanie ćwiczeń, nie odpuszczanie rozgrzewki i odpowiednie napinanie mięśni.

Nie będzie sukcesu jeśli zawalasz jeden z tych elementów: Dieta, Regeneracja, Treningi.
Każdy z nich jest częścią wspólnego sukcesu.

Oczekując sukcesu -konieczne jest zaangażowanie. Przysłowiowe odbębnianie zadań ze starymi nawykami nie da efektów, których wymagasz.

Rady w pigułce :

– Zmień nawyki żywieniowe, poświęć czas na przygotowanie wartościowych posiłków
– Ogranicz cukier szczególnie ten w postaci słodyczy
– Ogranicz sól- która zatrzymuje wodę i wpływa na jakość i wygląd twojego ciała
– Sól możesz zastąpić różnymi przyprawami ziołowymi i danie będą również smaczne
– By podkręcić metabolizm dodawaj do potraw paprykę, chilli, cynamon
– Dbaj o odpowiednią ilość snu w odpowiednich godzinach, zmęczony organizm nie będzie z tobą współpracował
– Nie unikaj elementu rozgrzewki podczas treningu, który ma wpływ na etap spalania podczas dalszej jego części
– Podczas treningu skup się na prawidłowym oddychaniu, by organizm był odpowiednio dotleniony
– Kiedy wykonujesz ćwiczenia napinaj mięśnie, inaczej możesz ćwiczyć miesiącami i nie będzie efektu. Tej pracy żaden trener za ciebie nie wykona. Twoje mięśnie muszą pracować podczas treningu. Samo tzw. machanie nóżką nie wystarczy ;)
– Jeśli chcesz by sylwetka, była jędrna i smukła, koniecznie końcowy etap treningu poświęć na rozciąganie
-Zapewniaj sobie treningi urozmaicone np. jeśli dwa razy w tygodniu trenujesz fitness to dodaj do tego basen lub inną wybraną formę
Panie chętne by dołączyć do grupy treningowej w Bolesławcu zachęcam do kontaktu :

kontakt@maratonkobiecosci.pl
Powodzenia ;)

Monika Ratkowska / www.facebook.com/maratonkobiecosci

Tagi artykułu:
· · · · · ·
http://www.facebook.com/maratonkobiecosci

Event Manager. Instruktor i choreograf formacji tanecznych. Twórczyni projektu Maraton Kobiecości promująca zdrowy styl życia. Prelegentka kobiecych wydarzeń. Prywatnie wielbicielka zwierząt wspierająca adopcje. Pasjonatka zdrowej kuchni, podróży oraz zagadnień psychologii .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share This
Menu Title