Maj 21, 2017
1363 Wyświetleń
2 1

Wpływ rozciągania na nasze zdrowie

Napisany przez

Starsi i młodsi – Rozciągajcie się !

Skutki braku rozciągania są tragiczne, zarówno dla młodych jak i starszych.Na co dzień pracuję z ludźmi w różnych grupach wiekowych i obserwuję jak ogromny wpływ ma ta część treningu na całokształt.

Już pomiędzy małymi dziećmi widać ogromne różnice, pomiędzy tymi,które się rozciągają, a które nie. Jest oczywiście też kwestia osobistych predyspozycji. Ale nie jest ona na tyle istotna, by tłumaczyła fakt, że

dziecko nie jest w stanie wykonać poprawnie podstawowych ćwiczeń z rozciągania. Przeraża fakt, że rodzice nie zwracają na to uwagi  i skupiają się na rozwoju umysłowym dzieci a zaniedbują rozwój fizyczny.

Ta część treningu jest również często pomijana przez osoby trenujące, wszelkie sporty. A przecież ma ona ogromny wpływ na zwiększanie zasięgu ruchu oraz ogólną elastyczność i koordynację ciała.

Rozciąganie to poznawanie swojego ciała, nabywanie umiejętności poczucia jego  świadomości a przede wszystkim ma ogromny wpływ na zdrowie.

Jak rozciąganie wpływa na zdrowie:

– łagodzi stres, nerwowość, uspokaja
– poprawia pracę serca
– dodaje energii
– pomaga utrzymać prawidłową postawę sylwetki
– zapobiega urazom
– pomaga na problemy gastryczne
– redukuje bóle głowy, pleców
– przynosi ulgę w artretyzmie
– pozytywnie wpływa na umiejętność koncentracji
– poprawia pracę serca

Nie bez powodu jako pierwszy punkt pierwszy podałam stres, który odgrywa znaczącą rolę w takich chorobach jak:

– choroby serca i zaburzenia układu krążenia
– zaburzenia neurologiczne
– choroby nowotworowe
– marskości wątroby
– choroby układu pokarmowego
– choroby skóry
– zaburzenia emocjonalne
– zaburzenia układu odpornościowego
– artretyzm

Chcąc dbać o siebie nie zaniedbuj więc elementu ćwiczeń jakim jest rozciąganie. Jak widzisz ma ono wpływ na zdrowie fizyczne, psychiczne i emocjonalne.

Stres to podstępny złodziej naszego zdrowia, który ” zakopywany ” głęboko w nasz czasem wychodzi poprzez różne ubytki na naszym zdrowiu. Poświęć choć 15 min trzy razy w tygodniu i choćby dla siebie przyjrzyj się zmianom w swoim samopoczuciu.

 

Odpowiedz na poniższe trzy pytania :

– kiedy rano wstajesz odczuwasz jakieś bóle ciała ?
– czy kiedy wykonasz skłon w rozkroku na prostych nogach dotkniesz dłońmi do stóp ?
– czy kiedy na co dzień chodzisz , siedzisz zdarza się, że bolą cię plecy ?

Jeśli na jedno z pytań odpowiesz twierdząco – może spróbujesz cudownego leku jakim jest rozciąganie ? Możesz sobie go zafundować pod okiem instruktora lub w zaciszu swojego domu. Możesz również zaangażować do tego swoich bliskich i zrobić wspólnie coś dobrego dla waszego zdrowia :) Na rozpoczęcie nigdy nie jest za późno – możesz więc zacząć niezależnie od tego ile masz lat!

Chcesz dowiedzieć się więcej lub dołączyć do grupy treningowej w Bolesławcu ?

Zapraszam do kontaktu: kontakt@maratonkobiecosci.pl

 

Monika Ratkowska / Maraton Kobiecosci
www.facebook.com/maratonkobiecosci

 

http://www.facebook.com/maratonkobiecosci

Event Manager. Instruktor i choreograf formacji tanecznych. Twórczyni projektu Maraton Kobiecości promująca zdrowy styl życia. Prelegentka kobiecych wydarzeń. Prywatnie wielbicielka zwierząt wspierająca adopcje. Pasjonatka zdrowej kuchni, podróży oraz zagadnień psychologii .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Share This
Menu Title